Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J22i39ř49í 53Ž28a86m35b43o20c85h 5153743420221

Textový přepis pořadu s p. Höschlem na stejné téma je zde: http://www.rozhlas.cz/dvojka/jaktovidi/_zprava/1785067

0/0
4.3.2018 7:48

J15a23r10o55s49l68a69v 55P77o92l14e50n22s33k60y 5336894389

Naprosto nesouhlasim. Kolik lidi se rozhoduje Komplexne tak jak to uvadite. Kolik lidi zkouma charakter a zdravotni stav atd. Je to naproste minimum. Drtiva vetsina volicu ma jasno. Ten clovek mluvi mym jazykem tomu rozumim nebo tomu proste nerozumim. Je to velmi emocionalni a zbytek komplexniho hodnoceni si kazdy prizpusobi obrazu svemu. Proro jsou oba tabory volicu tak v protipolu. Kdyby bylo rozhodovani tak komplexni a rozumove jak pisete tak nevyvola rozhodne tolik bourlivych reakci.

0/0
24.2.2018 2:29

J32i61ř55í 58Ž20a87m48b46o80c72h 5663373230881

Poslouchal jsem včera v rádiu pořad Jak to vidí s Cyrilem Höschlem na stejné téma (rozdělená společnost):

http://prehravac.rozhlas.cz/audio/3978226

Poslal jsem mu na mail svůj blog na stejné téma jako podnět.

Za 20 minut přišla odpověď, které si vážím:

From: Hoschl Cyril [mailto:Cyril.Hoschl@nudz.cz]

Sent: Tuesday, February 06, 2018 11:11 AM

To: Zamboch Jiri

Subject: RE: ad dnešní pořad Jak to vidí

Díky. Hodně pravda. Poněkud méně výrazně jsem se pokoušel říci totéž. Zdravím CH

0/0
10.2.2018 11:49

R77u89d97o34l62f 47K67o73n89c 3435468453132

Psi štěkají, ale karavana jde dál. Zeman dostal 51% prostě proto, že to co říkal chtělo slyšet 51% voličů. Toť vsjo.

+1/0
5.2.2018 0:23

J15u63l73i19u30s 57C82h23a86l63o94u35p61k18a 4672959130271

Je to dobré, nerabuje se a nehoří auta. To když v USA lid zvolil Trumpa, to bylo jiné čóro.

+1/0
4.2.2018 11:52
Foto

P64e13t36r 60H24a98n97n84i32g 5636414275194

Byl jsem sám účastníkem pelotonu prvního kola prezidentské volby. Souhlasím s autorem článku i s jedním z diskutérů, že volby rozhodli novináři - média. V prvním kole se soustředilo jejich pozitivní komentování na prof. Drahoše, při čemž ostatní z pelotonu osmi byli upozaďováni. Zároveň média pálila (zatím ne tak silně na prezidenta Zemana). Ve druhém kole se soustředil útok na M. Zemana, ale zároveň po absenci J.Drahoše se začaly objevovat články, že J. Drahoš dělá chyby a jestli přece jenom se neměl Systém zaměřit na někoho jiného, ten někdo jiný byl naznačován jako P. Fischer. Po debatě na Primě už bylo jasné, že to prof. Drahoš asi nedá, tak se soustředil útok na prezidenta. Ale český národ je na takovéto mediální praktiky už vycvičen z minulého režimu a novinářům a zvláště různým komentátorům nevěří. Takže mnoho i inteligentních lidí volilo proti mediálnímu systému. Nemohu se zbavit dojmu, který jsem měl hned od prvopočátku. Jediným kandidátem, který mohl M.Zemana porazit byl mladý (ač nezkušený ale autentický) Marek Hilšer. systém, opět, jako vždy zaspal. To tvrdím, i když se politicky s M. Hilšerem absolutně neshodnu, ale jsem ostřílený PR kozák a nemohu uvěřit tomu, že si takové jasné věci nikdo z "elity" nevšiml. To je jako bych si já v osmdesátých letech nevšiml, že ta mladá zcela neznámá Hana Zaňáková je skvělá budoucí Lucie Bílá.

+5/−3
2.2.2018 13:00
Foto

M23a16r82t84a 71D71o52u18b54r10a12v24o93v72á 4720534795717

Já si zase myslím, že přijatelný pro největší počet voličů mohl být třeba pan Hynek.

Pan Hilšer by byl přijatelný zase jen pro "sluníčkáře", kdežto "nekavárníkům" by asi vadil jeho aktivismus (jeho polonahé extempore).

Takže nekavárníci by volili Hynka srdcem, ostatní proto, že není Zeman a Zemanovi by zbyli jen skalní voliči.

0/0
3.2.2018 12:21

T72o78m42á18š 52P90í64c75l 3336963921507

Je faktem, že když média udělala "hvězdu" z Drahoše, který nad Hynkem v ničem nevyniká, není důvod si myslet, že by to nedokázala s Hynkem.

0/0
6.4.2018 9:18

O94n76d49ř87e51j 76Š46r95u52b93a72ř 1635111225656

Naprosto presne - kazdy ma k volbe vlastni duvody a proto, ze zvolil kokretniho kanditata neni lepsi ani horsi (to bychom mozna mohli rici, kdybychom ty duvody znali a i tak by slo o nase subjektivni hodnoceni)

+1/0
2.2.2018 11:37

M50i35l53o15s60l92a68v 48J76o15s63í91f30k95o 6472546253132

souhlas!!

+1/0
1.2.2018 8:42
Foto

L15e34o 73V15l31a94c17h82y28n75s98k24ý 4401954857490

Ano, sdílím pocit autora o podstatě prezidentských voleb. Obdobně to dopadlo již v parlamentních volbách. Prostě narůstá u nás počet voličů, kteří nějakým způsobem kritizují politiku vedoucích zemí EU. Pan Drahoš se nakonec plně shodoval s postoji prezidenta Zemana v otázkách migrace, bezpečnosti ČR ale mnoho lidí mu tento postoj nevěřilo. Mám čím dál silnější pocit, že prezidentu Zemanovi těch rozhodujících 152 tisíc hlasů nabídli sami novináři tím, jak lidem podsouvali svůj jedině správný úhel pohledu na řešení problémů Evropy, a ty kdo to nerespektovali šmahem označovali za nevzdělance a politicky nahnědlé venkovské burany. A po volbách se stejnou písničkou pokračují ! Tímto postupem jen posilují své oponenty.

+3/0
31.1.2018 21:54
Foto

M38i32r27k46a 10P81a55n10t44l34í59k56o49v58á 2973784681583

A nejen to, myslím, že neustálou "kobercovou palbou" novinářů (a zejména typu A. Mitrofanova apod.) a dalšími odpůrci Miloše z Zemana, kteří proti němu používali i těch nejpodlejších zbraní poukazováním na jeho zdravotní nezpůsobilost, dosáhli pravého opaku. U části voličů, zejména u té ženské, to vyvolávalo pocity nespravedlnosti a soucitu, a i to je vedlo k volbě M.Z. Divím se všem těm politikům, politologům, volební prognostikům a tzv. "kavárně", že jim to nedošlo... Já jsem raději volila M. Z., toho znám, ten mě nepřekvapí. Vsadila jsem na jistotu... Nerada totiž "kupuji zajíce v pytli"... Pan Hilšer mohl být nadějí do budoucna, I když je zatím také nepopsaná kniha. Má ale možnost se do příštích voleb vyprofilovat. ;-)R^

0/0
3.2.2018 8:09

I76v47o 59O29b39e45r32n41a27u68e34r 5454185777513

Za mě karma za naprosto přesně popsanou situaci, pane Žambochu. Mám dojem, že kdyby vyhrál pan Drahoš, tak by se nekonal ani zlomek těchto průzkumů. A proč? Protože by vyhrál ten správný kandidát ;-)

+7/0
31.1.2018 19:07

R90u73d29o17l24f 31K58o34n39c 3805708483662

V jednoduchosti je krása - proč dostal M. Zeman 51 % hlasú? Lebo povedal to, čo chcelo počuť 51 % voličov. Toť vše. V čem je problééééém ????

+2/−3
31.1.2018 17:17

M33i30l95o40s65l63a57v 35J30o97s85í94f14k82o 6232316633352

To jsou kecy. Například mně vůbec nezajímalo, co bude říkat Zeman. Mě zajímalo co bude říkat pan profesor Drahoš a kdyby mlčel, tak jsem to hodil jemu.

+1/0
2.2.2018 18:00

K55a17t64e75ř38i89n63a 47T98y52c17o78v57á 9900771976215

děkuji, cítím to velmi podobně. i když už se ve mě vzbudil cynik, když sleduji, jak nevybíravými způsoby média o vítězi voleb hovoří a jak "slušní Drahošovci" pořvávají po svých oponentech, začíná mi jejich počínání čím dále více připomínat dětskou rvačku. parta hošíků dostala na frak a byla zahnána. z bezpečí, zpoza rohu, pak pokřikuje na vítěze nadávky. jsem docela zvědavá, co nám dnes u Krause řekne pan Drahoš

+3/−1
31.1.2018 14:30

J30o37s68e81f 59P51a31v92e86l34k12a 5411187377702

Téma pana blogera se myslím míjí s cílem volby prezidenta. Pan Žamboch by měl pravdu, pokud by důsledek volby neměl dopad na budoucnost naší vlasti. Výsledkem volby je, zda máme špatného, dobrého nebo průměrného prezidenta. Vzhledem ke sprostotě EU a nezanedbatelnému riziku islamizace je volba dobrá.

+4/0
30.1.2018 15:13

M14i35l62a83n 90S93t39e42h92l65í20k 7500569713171

Při volbě prezidenta rozhodovalo zejména to, jak dalece jsou voliči obeznámeni s pravomocemi českého prezidenta. Proto v anketách zaznívaly i takové odpovědi prostých občanů na otázku, proč volili Zemana: "Nechce euro", "Bojuje proti imigraci", přičemž jediné, co on v těchto záležitostech udělal (a mohl udělat), byly jeho populistické řeči.

+6/−10
30.1.2018 11:20

J18o95s92e61f 84P61a80v74e14l85k71a 5881147867312

Váš omyl spočívá v tom, že prezident může nastolovat témata, která jsou jaksi zakázaná, stát proti diktátu politické korektnosti.

+10/0
30.1.2018 15:04

M39i71l81a13n 52S93t16e86h14l80í87k 7440139703191

Nastolovat témata ještě neznamená schopnost je nějak řešit.

+3/−3
30.1.2018 15:47

R94a58d84e78k 38J19a78n32a74t88a 9385306754222

Prezident v ČR nemá přímé pravomoci skoro žádné. To by pak ti voliči vlastně měli zůstat doma. Ostatně i v debatách se těch kandidátů ptali moderátoři na názor na všechno možné, i na to, co v pravomocech prezidenta není.

+7/0
30.1.2018 17:56

M11i89l52a20n 63S92t38e46h13l76í10k 7300919213731

Měli by jít volit. Ale neměli by špatné vlastnosti kandidáta vyvažovat chimérami.

+3/0
31.1.2018 10:24

K49a58t19e64ř19i37n85a 19T75y76c51o16v95á 9910741316275

nastolením tématu lze vyvolat veřejný tlak

+3/0
31.1.2018 14:32
Foto

J93o84s24e38f 77K80o19u42b72a 8901800843571

Korektní informace. V tom je celý malér. Pokud na příklad, budu v Čechách vlastnit většinu informačních zdrojů, tak to bude po mém a co naše "parta" potřebuje k zvýšení konta v bance.V Bruselském měřítku je to podobné. Většina obyvatel se katastrofálně málo zajímá o politiku a na tom je to vše stavěné. Bruselské EU se před světem snaží vypadat jako vzorný příklad parlamentní demokracie 21 století. Ve skutečnosti nic není pravdě vzdálenější. Ve skutečné demokracii veškeré moc spočívá v rukou lidu. Princip dělby mezi tři mocenské složky - výkonnou, zákonodárnou a soudní-zaručuje kontrolu a rovnováhu před zneužitím. EU se tváří jako parlamentní demokracie, v níž evropský parlament hraje rozhodující úlohu. Ten jediný volí lid, dále je to již hra uvnitř. Nicméně, rozhodnutí exekutivy a veškeré legislativní aktivity vykonává Komise EU a její přebujelý personál čítající armádu 54 000 úředníků. Z kanceláří centrály Komise EU- tato královsky placená armáda kariérních byrokratů vytváří evropské zákony na objednávku korporací.

+1/0
3.2.2018 9:32
Foto

J45a97k15u81b 26M79u72l21l48e36r 6919230741679

Jelikož se Sofiina volba používá ve smyslu volba zla a ještě většího zla tak jsem tomu porozuměl. A takovéhle jednoduché( myslím tím pochopitelné pro většinu lidí) vysvětlení prezidentských voleb je zatím bezkonkurenčně nejlepší co jsem četl takže karma a díky za článek.

+7/−1
30.1.2018 10:50

I56v96e46t71a 80K58l16i45m76e82č95k68o48v76á 7917272550

V Sofiině volbě šlo o to, že vybrala silnějšího k přežití v existujících podmínkách. Přirovnat k dítěti to samozřejmě nelze, ale výraz se používá obecně pro tento jev.

+1/0
30.1.2018 9:41

S11t61a39n78i46s33l78a22v11a 20P78o66k92o10r62n20á 4331223948101

Drahoš řekl: Nevyhráli jsme ani neprohráli. Tomu nerozumím. Když někdo prohraje v hokeji 4:3, také nevyhrál ani neprohrál?

+9/0
30.1.2018 9:24
Foto

A19l31b77e21r67t 25P19ě23n76i13č79k93a 2910358395827

Asi že není důležité vyhrát, ale čestně se zůčastnit? Jinak Drahoš z nuly na skoro vítězství to je přece úspěch a určitě větší, než Zemanova výhra za pomoci hlupáků, co skočili na populistické kecy a lži ;-)

+2/−10
30.1.2018 12:49

S95t30a33n27i34s70l70a79v49a 52P76o29k84o45r36n80á 4911173338321

Vy nevidíte, že Drahoše téměř nikdo nevolil, že se volil anti Zeman a je jedno jak se jmenoval.

+11/0
30.1.2018 14:32

F49r70a63n36t20i12š19e30k 25R85a41t62o26l65í88s10t93k70a 4399484516387

řekl Pěnička, hlupák

+1/−1
2.2.2018 23:50

K68a90t94e33ř77i49n31a 87T85y68c12o88v22á 9420931226255

právě. takže by se vrátil z ciziny, s tím že neprohrál, ale tu státní zakázku tam dostane kůň přesvědčivějšího prezidenta

0/0
31.1.2018 14:34

R25u49d54o93l17f 88K59o63n95c 3445428203612

to je jako tehotná na 50 % ;-D;-D;-D;-D Mimo rozum.

+2/0
31.1.2018 17:20

S68t81a93n80i79s67l13a42v61a 86P42o38k27o38r73n14á 4331933868781

R^

0/0
31.1.2018 17:48

J55a89n 92Š57e30s79t41á41k 3368429179214

Pěkně jste to vyhodnotil, až na tu Sofiinu volbu. Tam šlo totiž "tak trochu" o to, poslat na smrt dceru nebo syna, což je poněkud vážnější téma než volba nějakého prezidentíka "Byla to třeba pro mne tak trochu Sofiina volba a národ ji přišel rozhodnout v nečekaně velkém počtu."

+1/0
30.1.2018 8:38

K35a27r85e18l 18K42á73š 2906798627379

Jsem přesvědčen, že funkce presidenta v parlamentním systému vládnutí je přežitek. Navíc tím, že TGM vybral jako sídlo Pražský hrad, dodal mu jisté monarchistické prvky, které k funkci nejvyššího úředníka, nepatří už vůbec.

+1/0
30.1.2018 7:46

P16e26t75r 77S25k54á39c11e57l 6624649719

TGM musel pod pláštíkem revoluce se chovat jako předešlý vládci. Dokonce se rychle naučil jízdě na koni, aby bývalým poddaným, potom občanům nahradil císaře pána. Ten se vždy uváděl na hřbetu koně...

0/0
30.1.2018 21:54

R75u34d72o10l48f 36K75o98n53c 3755168213402

plný souhlas, k tomu ... viz SWISS. A jede to tak jako Švícarské hodinky.

0/0
31.1.2018 17:23

P30a64v71e58l 13V16e26r27n82e76r 1803523642857

Kdyz si clovek cetl ty blogy obhajcu obou kandidatu, kolikrat mel pocit, ze je argumentace zalozena na dehonestaci nazorovych oponentu. Ted po volbe je to stejne, mozna i horsi. Je videt, ze se oba tabory vzajemne presvedcuji, ze jejich volba byla naprosto spravna, zel bohu, vyhrala jen jedna strana. S takovouto kulturou se dopredu nepohneme.

P.S.:Dofam ze v pristi volbe proti sobe nebude stat Jarda Jagr proti Dominikovi Haskovi, to by byl totalni masakr ;-D

+4/0
30.1.2018 7:28

J11o34s84e54f 56C63h50ý61l44e17k 5937467249800

Řešení je jednokolová volba z více kandidátu. Vyhrává první,pak nebudeme rozděleni půl napůl.

+9/−3
30.1.2018 6:22

M18i61r10o14s44l56a59v 82M80i96c50h46a46l88e98c 3522301454615

Konečně to někdo napsalR^

Už jsem ani nedoufal...

A při tom je to tak jednoduché, stejně jako parlamentní volby.

+3/0
30.1.2018 11:16

K35a50r24l98a 29N52o69v78á85k56o77v21á 4884352175657

V parlamentních volbách se do parlamentu dostanou všichni, kdo přelezou nějakou hranici. Prezidenta máme jen jednoho. A je-li na danou funkci možné zvolit jen jednoho člověka, uplatňuje se většinová volba.

+1/0
2.2.2018 12:53
Foto

A81l71b45e94r14t 12P30ě37n43i18č19k73a 2510188235717

Jednodušší je zrušit úřad prezidenta, který je jen figurka na kladení věnců ;-)

0/−2
30.1.2018 12:50

K41a21r73l65a 19N42o56v43á65k69o13v14á 4684182255387

Nesmysl. Když budete mít třeba 20 kandidátů a každý bude mít podporu +-5% voličů, pak mandát toho, kdo bude mít o nějakou desetinku procenta víc, než ti ostatní, bude velmi slabý. No na kladení věnců by to možná stačilo, ale jinak těžko. Národ bude rozdělen ne na dvě části, ale na daleko víc fragmentů.

Bylo by daleko lepší zrušit v parlamentních demokraciích naprosto nesystémový krok přímé volby prezidenta a vrátit se k volbě parlamentem. Pak budou moci nespokojenci nadávat na politiky, nikoliv na druhou část národa.

0/0
2.2.2018 12:51
Foto

A80l16b36e17r35t 41P59ě15n23i80č89k19a 2780288705727

"Většina komentátorů však ve svých komentářích bezděčně prozrazuje vlastně jen svoje priority, své klíčové hodnoty. Jak kdyby jsme je měli všichni stejné."

Víte, některé priority jsou zásadní a pro funkci prezidenta obecně platné a slušní a vzdělaní lidé v jakékoliv společnosti by je měli mít všichni stejné. Ty obecné priority jsou třeba morálka, slušnost, poctivost, pravdomluvnost, důvěra, úroveň.

Jestli někdo nad tyhle hodnoty postaví ty lživé a nesmyslné "kvality" jak Zeman je proti imigrantům a proti Euru, když na to nemá nejmenší vliv, tak jen ukazuje svou myšlenkovou "úroveň". I tady dole píše jeden komentátor cosi o podepisování zákonů a myslí si snad, že Zeman může něčemu zabránit. neuvěřitelné, kam dali rozum všichni příznivci hulváta na Hradě. Smutné 8-o

+3/−20
29.1.2018 23:40

T84o46m10á25š 68H96u33d35e38č79e34k 3113963619283

Nechci vám brát iluze, ale Hitler byl ve své době rovněž považován za slušného, pravdomluvného, důvěryhodného a na úrovni. Každý má prostě priority pro post prezidenta jiné (třeba já zejména aby zastupoval moje sobecké zájmy - což pravděpodobně Zeman nebude dělat a Drahoš by to určitě nedělal).

Budete se divit, ale prezident má na přijetí € dost zásadní vliv, protože jmenuje členy bankovní rady ČNB, která určuje měnovou politiku a tím pádem i plnění některých Maastrichtských kritérií . A nepodepsáním zákona může jeho platnost posunout až za dobu mandátu aktuální vlády, takže zákon nakonec nemusí být vůbec schválen.

Než ze sebe budete veřejně dělat nevzdělance, rozmyslete si, zda vám to za to stojí.

+23/−2
30.1.2018 0:16
Foto

A27l78b38e67r25t 11P87ě40n80i16č59k84a 2280328775247

Nezklamal jste, přesně Zemanův volič ;-D

0/−19
30.1.2018 0:35

K96a27t67e67ř92i55n41a 56T79y96c36o10v39á 9610531936625

a opět...

0/0
31.1.2018 14:38

P21a79v20e12l 69V83a54l64e93n64t83a 7781101577233

Napsal logické a relevantní argumenty na které jste nedokázal reagovat jinak než trapným výkřikem. Tak to s některými Zemanovými voliči asi nebude tak špatné.

+2/0
1.2.2018 18:58

V84í36t82ě39z92s35l71a47v 80K86o27š73ť87á10l 9298614658

Zeman má teď na přijetí € marginální vliv, pokud vláda rozhodne o vstupu do ERM II, do dvou let tu může být €, a Zeman si ani neškrtne.

0/0
30.1.2018 14:50

T32o17m52á66š 21H34u23d72e12č72e38k 3713613569323

Kde píšu o Zemanovi? Píšu o vlivu prezidenta na přijetí € nebo směru měnové politiky obecně.

0/0
30.1.2018 15:30

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz